2017-01-12

A-hus storsäljare säljs nu på nätet

De senaste åren har e-barometern pekat rakt uppåt och att vi köper både mer och dyrare saker på nätet är knappast en nyhet längre. Men att köpa sitt hus på nätet hör fortfarande till ovanligheterna. Än så länge. För snart tre år sedan lanserade A-hus sitt onlineverktyg för husförsäljning. Nu är konceptet nyutvecklat och i dagarna lanserades sajten i helt ny tappning, med helt nytt husutbud.

Från och med årsskiftet är husutbudet på A-hus Online uppgraderat med vår husserie Favorithem, våra storsäljare och mest genomtänkta husmodeller.

- Vi vet att utbudet av husmodeller och tillverkare är nästan oändligt för kunderna. Det är svårt att hitta i husdjungeln och därför vill vi förenkla det. Vi har tagit de absolut populäraste och mest välplanerade husmodellerna vi har och gjort dem mer tillgängliga, säger Kristian Andersson, försäljningschef på A-hus.

På a-hus.se/husbyggaren kan kunden nu alltså välja bland 14 husmodeller, Favorithemmen. Där görs även alla materialval till huset och samtidigt visar verktyget vad huset och valen kostar.

- Idag är den potentiella kunden mer benägen att söka information på egen hand för att bilda sig en egen uppfattning om vad det är hon eller han är ute efter. Och framförallt ta reda på vad det kostar. Att köpa hus är troligtvis den största affär du gör i ditt liv och då vill vi hjälpa kunden så mycket som möjligt på den resan, säger Kristian Andersson.

Hög kvalitet på bilder

En stor del av ombyggnationen av sajten har bestått i att skapa bilder som är mer verklighetstrogna och visar materialvalen tydligare än tidigare. Susanne Ström, marknadschef på A-hus, betonar vikten av att ha hög kvalitet på bilderna.

- Det ställs otroligt höga krav på att kunna visa vad vi säljer. Alla har inte möjlighet att åka på villavisningar för att uppleva husen i verkligheten. Jag som kund vill istället kunna sitta hemma i soffan och se hur huset ser ut och drömma mig bort. Därför har vi lagt mycket tid och kraft på att utveckla 3D-bilder som speglar verkligheten i så hög grad som möjligt, säger Susanne Ström.

I Husbyggaren kan kunden se hur huset ser ut utvändigt och laborera med exempelvis olika fasadfärger och fönster. Invändigt visas det unika köket i respektive hus och i den miljön väljs köksluckor, bänkskivor och vitvaror bland annat. Även miljöer av vardagsrum och badrum visas. Innerdörrar, golv, lister, dusch- och badrumsinredning är exempel på val som kunden kan göra på nätet.

Möjlighet att följa husresan på nära håll

Ytterligare en nyhet vid relanseringen av A-hus Online är det utvecklade kundrummet. Nu kan kunderna följa hela husaffären och alla steg i processen via checklistor och dokument på Mina sidor.

- All utveckling pekar åt att detta är framtiden. Inom Deromegruppen värnar vi om nya digitala verktyg och kanaler för att kunna stärka både kundfokus och vår kommunikation. Genom den här satsningen tar vi ytterligare ett steg i rätt riktning, säger Susanne Ström.

-------------------------------
Kontaktpersoner

Kristian Andersson | Försäljningschef A-hus AB
kristian.andersson@a-hus.se | 0300-56 88 08

Susanne Ström | Marknadschef A-hus AB
susanne.strom@a-hus.se | 0340-56 88 06

Se reklamfilmen för Husbyggaren >>
Börja bygga ditt hus här >>

Kristian_Andersson_ipad_AOL_liten.jpg
Kristian Andersson, försäljningschef A-hus.