2017-12-01

Hallå där Maria, platschef på Hisingen!

Måndag den 27 november öppnade Derome sin 39:e bygg- och järnhandelsanläggning. 18 000 artiklar är fördelade på de 7 400 nybyggda kvadratmetrarna vid Vädermotet på Hisingen. Maria Hellqvist är platschef på den nya anläggningen och hon är nöjd med de första dagarna i de nya lokalerna.

- Alla tycker att anläggningen är så fin! Vi har haft väldigt mycket kunder de första dagarna. Det är många som har väntat på att vi ska öppna och som nu kommit in. Flera har blivit överväldigade över vårt breda sortiment när de kommit in här. De säger att även om de hört att vi är bra, så har de inte förstått innan att de verkligen inte behöver åka någon annanstans.

Vad är unikt med Derome på Hisingen?

- Det är just kombinationen av byggvaror och järnvaror. Vi är ju både breda och djupa i sortimentet. Att vi har 18 000 artiklar lagerförda artiklar är nog det som gör oss unika här. Men självklart även vår spetskompetens inom nischerna fönster, kök, järnvaror för både bygg och industri och givetvis vår breda kunskap om takstolar och det egna snickeriet. Sedan är givetvis läget bra! Ett bra läge som gör att det är lätt att komma hit och härifrån är ju jätteviktigt.

Vad är roligast med ditt jobb som platschef?

Det roligaste är att utvecklas tillsammans med kollegorna och kunderna. Vi underlättar för dem i deras vardag och genom att bygga relationerna kan vi se att vi växer tillsammans. Att det är en helt ny anläggning är också väldigt roligt, så klart. Nu gäller det att hitta bra strukturer som passar för oss och för kunderna, som gör att vi trivs bra tillsammans.

Varför ska man välja att jobba med Derome?

- Derome är verkligen ett företag som ser individen och om man vill så finns det mycket utvecklingsmöjligheter. Det är många arbetsgivare som säger att de vill se alla medarbetare, men Derome gör verkligen det. Har man rätt inställning och vilja, så trivs man här och då finns många möjligheter.

- När det kommer till att välja Derome som leverantör, så handlar det också om relationer. Nyckeln att vi känner våra kunder. Vi vet vad de behöver och försöker tillgodose det på bästa möjliga sätt. Vi är väldigt fokuserade på att serva och förenkla byggarens vardag. Det är inget vi bara säger.